Ons beste pensioenstelsel ter wereld is in opzet heel eenvoudig. De werkgever heeft als arbeidsvoorwaarde een collectieve pensioenregeling voor zijn werknemer. Die betaalt de premies aan het pensioenfonds en verhaalt een deel op de werknemer.. De premies worden belegd tot een vermogen van momenteel een 1500 miljard euro en leveren al decennia een rendement op van gemiddeld 5%-7% per jaar. De pensioenuitkering t.z.t. wordt dan ook wel ‘uitgesteld loon’ genoemd.

De ontvangen premies door pensioenfondsen in 2018 is 33 miljard euro volgens DNB. Datzelfde jaar werden bijna 31 miljard euro aan pensioenuitkeringen gedaan, dus 2 miljard lager dan de ontvangen premies. Daar komen de goede rendementen op de belegde middelen nog bij en die zijn wettelijk bedoeld om te indexeren. Maar indexeren maakte DNB sinds 2007 onmogelijk met belachelijke rekenregels, de Ultimate Forward Rate (UFR). Daardoor zijn de belegde middelen in 12 jaar verdubbeld van nog geen 700 miljard euro naar meer dan 1400 miljard euro!

Donaties voor pensioen- procedure

Naar aanleiding van de aankondiging van Stichting PensioenBehoud, KBO-Brabant en VVG-PGB om samen tegen de Staat te gaan procederen krijgen wij veel reacties; men wil graag financieel bijdragen.

DONEER HIER DIRECT

Meld u aan met het aanmeldingsformulier  op de website én door een storting van tenminste € 10,- (bij voorkeur meer) op bankrekening NL61 ABNA 0485 373 882 t.n.v. Stichting Pensioenbehoud, want daarmee wordt u begunstiger.

Handtekeningenactie!

kominactiebanner

Deze actie wordt ondersteund door 50PLUS, Omroep MAX, KBO-PCOB, KBO-Brabant, Stichting Pensioenbehoud, Vereniging Pensioenverlies, PVGE, SP, PVV, FvD en DENK.