Geachte heer of mevrouw,

Zie de 3 bijlagen met in bijlage 1 de voorbeeldtekst van de opsteller en initiatiefnemer van de strafklacht de heer Wouter Verwoerd die heeft geleid heeft tot één dossiernummer TIOC 2275 bij het OM voor alle strafklachten tegen pensioenfondsen wegens valsheid in geschrifte. De onderstaande bijlagen 2 en 3 zijn de bijlagen bij de strafklacht.

Alle strafklachten worden behandeld door de (manlijke) Hoofdofficier van Justitie van het Functioneel Parket in Amsterdam, vandaar ‘heer’ in de aanhef. De hoofdofficier in Amsterdam beslist òf hij één als voorbeeld of meer pensioenfondsen wil vervolgen òf dat hij de klachten gemotiveerd seponeert. Het is mogelijk dat van te voren één van de indieners wordt gehoord als getuige mede namens de andere indieners. Indien de hoofdofficier tot vervolging overgaat, kunnen er door de indieners van de strafklachten een schadeclaim aan de klacht worden toegevoegd (verlies pensioen door eventuele pensioenkortingen na 2007 en niet ontvangen indexatie vanaf 2008 tot het einde van de statistisch verwachte levensduur van de indiener gebaseerd op diens leeftijd). Voor een berekening daarvan kan bij de Stichting Pensioenbehoud assistentie worden ingeroepen. De indiener van de klacht hoeft niet bevreesd te zijn voor eventuele gevolgen van diens klacht waaraan ook geen kosten zijn verbonden.

De heer Verwoerd gaf daarbij de onderstaande toelichting. De heer Verwoerd is bereid om de aangifte van de strafklacht toe te lichten bij het OM indien gewenst mede namens andere indieners. Mochten er nog vragen zijn, stuur dan een email naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Erik Daae

Toelichting van de heer Wouter Verwoerd

Om het u gemakkelijk te maken stuur ik een voorbeeld van zo’n aangifte bij deze mail. Het is een Word-document. Je moet het volgende doen:

• Voorbeeldaangifte openen en opslaan (download hier bijlage 1)
  • Op de geel gemarkeerde plekken je eigen gegevens invullen
  • Gele markering weghalen
  • Opslaan onder een nieuwe naam plus onderstaande bijlage 2 en 3
  • Per mail versturen ter attentie van mevrouw Gorsira (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)

Overige bijlagen

Bijlage 2 (CONTEXT VAN HET DELICT)

Bijlage 3 (MARKTRENTE LEIDT NIET TOT MARKTWAARDERING)

Korte enquête over de strafklacht

Hierbij een verzoek om de korte enquête over de strafklacht in te vullen via deze link

20 juli 2020

Volg ons op social media

facebook facebook

Strafklacht tegen uw pensioenfonds

Informatie over het indienen van een strafklacht tegen uw pensioenfonds

Meld u aan met het aanmeldingsformulier  op de website én door een storting van tenminste € 10,- (bij voorkeur meer) op bankrekening NL61 ABNA 0485 373 882 t.n.v. Stichting Pensioenbehoud, want daarmee wordt u begunstiger.

Strafklacht tegen uw pensioenfonds

Informatie over het indienen van een strafklacht tegen uw pensioenfonds